Heb je een vraag, opmerking of klacht?
Bij Specialistenhulp vinden we het belangrijk dat je altijd je mening kunt geven. Heb je een vraag of opmerking? Of ben je ergens niet tevreden over? Laat het ons weten. Zo kunnen wij de zorg blijven verbeteren.
Wat kun je doen als je een klacht hebt?
Heb je een klacht? Bespreek dit dan eerst met je behandelaar of regiebehandelaar. Diegene kan je vragen beantwoorden of samen met jou kijken naar een oplossing.
Vind je het moeilijk om dit gesprek alleen te voeren? Vraag dan of iemand met je meegaat.
Vertrouwenspersoon
Wil je je klacht liever niet met je behandelaar bespreken? Of komen jullie er samen niet uit? Dan kun je je klacht sturen naar onze vertrouwenspersoon.
De vertrouwenspersoon bekijkt je klacht en leest de brieven of e-mails die je erbij hebt gestuurd. Daarna neemt hij of zij contact met je op. Jullie bespreken samen wat de volgende stap is.
De vertrouwenspersoon is onafhankelijk. Dat betekent: hij of zij kiest geen kant en zoekt samen met jou naar een oplossing.
Geschillencommissie
Lukt het niet om er met hulp van de vertrouwenspersoon uit te komen? Of ben je het niet eens met het besluit dat we hebben genomen? Dan kun je je klacht doorsturen naar een onafhankelijke geschillencommissie. Deze commissie kijkt opnieuw naar je klacht. Specialistenhulp is hierbij aangesloten.
De cliëntenraad
Specialistenhulp heeft ook een cliëntenraad. In die raad zitten mensen die de belangen van cliënten vertegenwoordigen.
De cliëntenraad praat met de directie en bestuur over hoe het gaat binnen Specialistenhulp. Bij belangrijke besluiten moet de directie eerst advies vragen aan de raad.
De cliëntenraad gaat niet over persoonlijke problemen of klachten, maar over onderwerpen die voor alle cliënten belangrijk zijn. Denk aan veiligheid, de manier van zorg geven, of bezuinigingen.
De raad vergadert vier keer per jaar. Heb je ideeën of wil je meedenken? Dan ben je van harte welkom!
Contact met de cliëntenraad
Wil je iets delen met de cliëntenraad, of misschien zelf meedoen? Neem dan contact met ons op. Een lid van de raad belt of mailt je terug.
Adres:
Cliëntenraad Specialistenhulp
Postbus 3042
2130 KA Hoofddorp
Telefoon: 023 – 2014 290 E-mail: clientenraad@specialistenhulp.nl
Voor algemene vragen kun je ook bellen met het secretariaat: 023 – 2014 290.